IMG_1503.JPG

Vaccinationer

I Grønland er det lovpligtigt at din hund er permanent mærket f.eks. ved chipmærkning, samt at den har en gyldig rabies- og hundesygevaccination. Katte skal have gyldig rabies vaccination. Alle vaccinerede dyr skal være registreret i den nationale database Uumareg.

En rabies vaccination kan foretages fra dyret er 3 måneder gammelt (12 uger), og vaccinen beskytter mod sygdommen i op til 3 år. Efter denne periode skal dyret skal re-vaccineres.

​

Bemærk at Rabies vaccinationen også er påkrævet for at hunden kan rejse.

Hunde

Det er per d. 1. januar 2017 blevet lovpligtigt i Grønland, at hunde bliver vaccineret mod hundesyge og parvovirus. Til dette benyttes en DHP-paraply vaccine, som beskytter mod 3 forskellige sygdomme hos hund. Denne vaccine beskytter mod Hundesyge (D), Leverbetændelse (H), og Parvo virus (P), som alle er alvorlige infektioner hos hund.

​

Vaccinationen kan gives fra hunden er 8 uger gammel.  Hos Donnas anbefaler vi, jævnfør internationale anbefalinger, at hunden vaccineres når den er 8, 12 og 16 uger gammel og så igen efter 1 år.

Jf. grønlandsk lovgivning er det kun påkrævet at hunden vaccineres når den er 12 og 16 uger gammel, samt efter 1 år.

Uanset hvad skal hunden herefter re-vaccineres hvert 3. år.

Katte

Katte skal være rabies vaccineret, dette er lovpligtigt i Grønland på grund af risikoen for rabies smitte fra andre husdyr og vilde dyr.

Det anbefales også at katte bliver chipmærket, så ejer kan findes hvis katten er løbet væk.

KONTAKT OS

Aqqusinersuaq 23

3900 Nuuk

Email: donnasdyreklinik@gmail.com
Tlf: +299 38 13 13

Mandag 8:00  - 16:00

Tirsdag 8.00 - 16.00

Onsdag 8:00  - 16:00

Fredag 8:00  - 16:00

Uden for åbningstiden kan klinikken kontaktes ved akut sygdom eller skade.

Ã…bningstider
about